دعاء اليوم | ربِ إني لما أنزلت إلى من خير فقير

إمسكي لسانك

بواسطة I am a Muslim ! بتاريخ الاثنين، 17 أكتوبر 2011 | 2:24 ص


إمسكي لسانك
ــــــــــــــــــــــــــ

منى: أنا الحمد لله إتحجبت يجي كده من 12 سنة


شيماء: ما شاء الله، ربنا يحفظك


منى: وبدأت أصلي وأنا تقريبا عندي 6 سنين


شيماء: ربنا يبارك في أهلك


منى: والله مافيش أحلى من إن الواحد يطيع ربنا وينفذ أوامره


شيماء: ربنا يثبتك أختي


منى: أنا مش عارفة البنات اللي مش محجبين دول مش مكسوفين من نفسهم


شيماء: ربنا يهديهم ويهدينا


منى: يعني عندي بنت خالتي مش محجبة لحد دلوقتي.. تصوري!!


شيماء: ربنا يهديها إدعيلها


منى: ولا بتكسف من نفسها وهي ماشية في الشارع بشعرها


شيماء: ربنا يهديها إدعيلها


منى: مش تحط في عينيها حصوة ملح وتكسف على دمها دي ماشية في ال 27


شيماء: ربنا يهديها إدعيلها


منى: حاجة تجنن يعني... واحدة عندها 27 سنة مفروض تتحجب مش عارفة مستنية إيه


شيماء: ربنا يهديها إدعيلها


منى: هي فاكرة نفسها بكده إنها أحلى مني.. ده أنا أحلى منها ألف مرة بس هي..


شيماء: ربنا يهديكي إنتي


منى: يهديني أنا..؟!!!


شيماء: أيوه كفاية غيبة


منى: غيبة إيه هو أنا بقول حاجة غلط!!


شيماء: ده الغلط نفسه.. إنتي بكده بتضيعي كل حاجة حلوة بتعمليها، بتضيعي ثواب حجابك وصلاتك


منى: ليه بس؟!


شيماء: الغيبة يعني تكلمي على حد بشكل وحش، فمش تنتقديها.. إدعيلها، ومتكلميش عنها حتى لو بتعمل حاجة غلط.. إدعيلها أختي


منى: عندك حق.. ربنا يهديها ويهديني


شيماء: الواحد مننا مش قادر يشيل ذنوبه لما يشيل كمان ذنوب غيره


منى: لأ الأحسن إني أمسك لساني.. سبحانك اللهم وبحمدك، أشهد أن لا إله إلا أنت، أستغفرك وأتوب إليك


ــــــــــــــــــــــــــ

مهما نصلي.. نصوم.. نتحجب.. مش هنبقى كويسين طول ماإحنا بنجيب في سيرة الناس وبنعاملهم وحش


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...